به آگهی سرای 118 خوش آمدید

تک تیرانداز کسب و کار | BUSINESS SNIPER

برای رشد کسب و کارهای فعال در صنعت ساختمان

تک تیرانداز کسب و کار | BUSINESS SNIPER

تک تیرانداز کسی است که استراتژی یک ماموریت را تعیین میکند. او به ازای هر تیری که می زند در حال هدایت تیم خود به سمت همان هدفی است که میخواهد.
وظیفه ی اصلی تک تیر انداز کسب و کار، کارکردن و کسب درآمد نیست بلکه وظیفه ی او تعیین استراتژی برای یک تیم است. او به خوبی می داند که هر تصمیم او و هر شلیکی که میکند چه تاثیری بر سرنوشت تیم پشت سرش خواهد داشت.

چرا بیزینس اسنایپر؟
اسنایپر یا تک تیر انداز در بالاترین نقطه ایستاده و همه چیز را از نمایی بزرگتر رصد میکند. اسنایپر موقعیت تیم خود و تیم مقابل را به درستی میبیند و می تواند بهترین تحلیل از نقاط  ضف و قوت هر تیم را داشته باشد. او می داند همه ی اقدام هایش، از چک کردن گلوله تا تعیین  جهت وزش باد چه قدر میتواند بر شلیک نهایی تاثیر بگذارد و حتی یک شلیک خطا چه پیامدی دارد. او در حقیقت رهبری تیم را به عهده دارد و می داند در رهبری کردن فرصت اشتباهی نیست چرا که کوچکترین تیر خطا، تیم مقابل را هشیار کرده و باعث از بین رفتن صدها تن ازتیمش خواهد شد.

بیزینس اسنایپر کسی است که یاد میگیرد چگونه درست ببیند و درست تحلیل کند تا تیم را به سمت درستی هدایت کند.

بیزینس اسنایپر چگونه رهبری میکند؟
تصور عمومی بر این است که بیزینس اسنایپر تنها در تک تیراندازی حرفه ای است، اما او علاه بر این نحوه ی استفاده از اسلحه ی معمولی و حتی چاقو را نیز می داند.
بیزینس اسنایپر توان زنده ماندن در شرایط سخت را دارد،  بر مهارت های جانبی و فرعی کار آگاه است و آمادگی دارد تا بر این آگاهی بیفزاید.

جشن پیروزی بیزینس اسنایپر

جشن پیروزی بیزینس اسنایپر

بیزینس اسنایپر تیر اول را شلیک کرده و در ادامه ی کار او یک تیم موفق خواهد شد. با این حال بیزینس اسنایپر در جشن موفقیت تیم خود حضور ندارد چرا که  وقتی تک تیر انداز نوک قله است لشکر پیاده رو پس از پیروزی غنائم را تقسیم میکنند و جشن میگیرند. رهبر می داند که موفقیت وظیفه ی اوست و مسئولیت شکست را خود به عهده میگیرد. این همان چیزی است که بین مدیر و بیزینس اسنایپر تفاوت ایجاد می کند.

اشتباهات استراتژیست مدیران
امروزه به واسطه ی آموزش های نادرست تمرکز بیشتر مدیران بر هدف گذاری است. اکثر مدیران نحوه ی هدف گذاری را می دانند، آنچه آنها نمی دانند تسلط بر فرایند ها است. تعداد کمی از مدیران هستند که به توسعه ی فردی خود پرداخته اند و علاوه بر تک تیراندازی کار با اسلحه های دیگر را هم آموخته اند. بیزینس اسنایپر یاد میگیرد به جای توجه صرف بر اهداف، چگونه بر فرایند ها  نظارت کند.

استراتژی های اشتباه میتوانند برای مدیر فاجعه به بار آورند.
خطای شناختی: به معنای توجه بر یک بعد و نادیده گرفتن کل فرایند است. مدیر میگوید من خوب هستم، چون یکبار تیرم به هدف خورده است. در این مورد او درنظر نمیگیرد که چند تیر را پیش از این به خطا شلیک کرده است.

مرداب اطلاعات: طبق گفته ی بازاریاب ها هر 45 روز یکبارسلیقه ی بازار تغییر می یابد و این در حالی است که عده ای از مدیران ادعا میکنند با همان دانش سال های گذشته توان درآمد زایی دارند. آن ها در نظر نمیگیرند که توان ایجاد درآمد چند برابری خود را خفه کرده اند.

هدف گرایی: سم بیزینس این روزها است. هدف های بیزینس من ها وسایل آن ها تحت تاثیر قرارا می دهد و فراموش می کنند برای رسیدن به هدف این وسایل ها لازم بوده است.
بیزینس اسنایپر یاد میگیرد چگونه شرایط موجود را درست تحلیل کند، براساس آخرین تغییرات موجود تصمیم بگیرد و اقدام کند.  او می آموزد خطا را به حداقل برساند، سلیقه و ترند بازار را بشناسد و براساس آن عمل کند.

ما قصد داریم مدیران کسب و کار را تبدیل به رهبران کسب و کار، و عده ای از فعالان صنعت ساختمان را به ستارگان این صنعت تبدیل کنیم. از این رو بر حوزه های اساسی یک بیزینس همچون منابع انسانی، سیستم سازی، بازاریابی و هدف گذاری صحیح پرداختیم.

مسیر بیزینس اسنایپر شدن...

مدیریت منابع انسان
نیروهای ما همان گلوله هایی هستند که شلیک میکنیم. خیلی اوقات صاحبان کسب و کار فراموش میکنند که تیم باید در شرایط مطلوب باشد که شلیک هایشان به هدف بخورد؛ و با گلوله مشقی یا نامناسب نمی توان به هدف مورد نظر دست یافت.

مدیریت منابع انسان

خانم فاطمه علی نیا مدیریت منابع انسانی  EMC با مدرک بین المللی کوچینگ و چند سال فعالیت مستمر و موفقیت آمیز در زمینه ی بیزینس کوچینگ ازمعجزه ای که بهره وری نیروی انسانی در کسب و کار ایجاد میکند به ما می گویند. بیزینس اسنایپرمی آموزد چگونه گلوله های سالم را پیدا کند.

ما در حال کار کردن با اشرف مخلوقاتیم و تک تک افراد یک استعداد بی نظیرند که نیاز به کشف دارند. اگر توانایی های بالقوه ی آن ها را بالفعل کنیم در کسب و کارمان حماسه خلق میکنیم. لازم است بیاموزیم که چگونه این افراد را سلاح معموله به یک سلاح هسته ای تبدیل کنیم، تا نیروهای امروز بیزینس ما لیدرهای فردا باشند.

سیستم سازی
بحث دیگری که لازم است مدیر بر آن مسلط باشد سلامت اسلحه است. اگر یک اسلحه های در جای ثابت قرار و دهیم 10 تیر شلیک کنیم باید همه ی تیر ها به یک هدف بخورند در غیر این صورت اسلحه ی ما سالم نیست. وقتی در بیزینسی با عوض شدن جای نیرو ها کارکرد سیستم دچار مشکل می شود یعنی این بیزینس سیستم سازی سالمی ندارد و این فاجعه ی یک بیزینس است.

اگر سیستم سازی درست انجام نشود یک مدیر کارمند کسب و کار خودش می شود. و این فرد نمیتواند نقش مدیریت استراتژیست در کسب و کارش را ایفا کند. تا زمانی که شما نگران باشید همه ی افراد کارشان را درست انجام دهند از اهداف اصلی خود غافل خواهید بود.

تک تیرانداز کسب و کار | BUSINESS SNIPER

آرش اسماعیلی بیزینس کوچ بین المللی با مدرک  PCC   و سابقه ی فعالیت های درخشان در صد ها بیزینس از سیستم سازی و کنترل سیستمی به ما می گوید.
بیزینس اسنایپر به یک مدیر نمی آموزد که چگونه شلیک کند بلکه می آموز اسلحه را طوری تنظیم کرده باشد که به هنگام نیاز خودش شلیک درست انجام دهد.

مارکتینگ
در قدم اول نیاز هست که یک بیزینس اسنایپر بداند که به کجا شلیک می کند. بسیاری از تیر هایی که به هدف نمیخورد از این باب است که نمی دانیم دقیقا باید به کجا شلیک کنیم. درواقع نمی دانیم مشتری ما چه کسی است؟ و چه علایق و سلایقی دارد؟

مارکتینگ یعنی تمرکز بر جامعه ی هدف. باید بدانیم چگونه و ترند و سلیقه ی جامعه ی هدف را بشناسیم و هدف قرار دهیم.

عده ای هنوز بازاریابی، فروش و تبلیغ را یکسان می دانند و آن ها را در جای نامناسبی به خدمت میگیرند. اما در واقع هرکدام از این سه فرایند های متفاوتی دارند که با هم در ارتباط تنگاتنگی قرار دارند. مارکتینگ حلقه ی گمشده ی تبلیغات و فروش است و مثل دوربین روی اسلحه عمل میکند.

تک تیرانداز کسب و کار | BUSINESS SNIPER

حمید صباغی، مشاور مارکتینگ در برند های معروف و بیزینس های بزرگ، با تحصیلات و تجربیات عملی به ما آموزش می دهد چگونه با دانش به روز مارکتینگ که در فرهنگ و صنعت ساختمان بومی شده است می توان در فروش و تبلیغات معجزه رقم زد.

 رهبری
این آموزش ها برای به کار بسته شدن نیاز به یک روح دارد تا بر آن ها بدمد و به آن ها جان بخشد و این کاری است که رهبر در تیم انجام می دهد. قوی ترین حلقه های یک زنجیر زمانی معنا میابند که به هم متصل شوند. تک تیر انداز روحی است که میان این اجزا رابطه برقرار می کند. هیچ حلقه ای با هیچ قدرتی به تنهایی کار نمیکند و تا زمانی که حقله ها را به هم ندوزیم زنجیری نخواهیم داشت. رهبری دو مفهوم دارد.درون سازمانی که  فرایند های درون سازمانی را به هم وصل می کند. و برون سازمانی که کسب و کار را به سمت هدف نهایی هدایت می کند.

تک تیرانداز کسب و کار | BUSINESS SNIPER

در این رابطه مهندس امیر طه نوروزی، مدیر عامل شرکت پاراسیویل، طراح سازه و مدرس با بیش از 30 هزار دانش پذیر با داشتن مدرک بین المللی کوچینگ و بنیان گذار بیزینس کوچینگ و منتورینگ در صنعت ساختمان از دانش و تجربه ی خود در 13 سال فعالیت حرفه ای خود در صنعت ساختمان می گویند.

حلقه ی طلایی
برند سازی در صنعت ساختمان حلقه ی گمشده ای است که مشتری را از دنبال شونده به دنبال کننده تبدیل می کند.

 در دنیای امروز افراد در بالا ترین سطح هشیاری قرار دارند و این شما نیستید که می فروشید بلکه آنها انتخاب میکنند تا از شما بخرند.  این معنای مارکتینگ و استراتژِی قوی و صحیح است. در این بخش مارکتینگ در خدمت برندینگ قرار دارد و می آید تا برند را معرفی کند و نه محصول را.

تک تیرانداز کسب و کار | BUSINESS SNIPER

 بیزینس اسنایپر فصل جدیدی را در صنعت ساختمان آغاز میکند. آدم ههایی که در آن میاییند افرادی خواهند بود که هرکدام رهبرانی خواهند بود که هرکدام در کار خودشان بیزینس اسنایپر خواهند شد.