به آگهی سرای 118 خوش آمدید

بررسی انواع مختلف اکسسوری کابینت برای آشپزخانه

در این مقاله قصد داریم به ارائه یک سری اکسسوری کابینت که کاربرد فراوانی در افزایش فضای کابینت دارند، بپردازیم. ما اکسسوری های جالب توجهی را برای کابینت آشپزخانه شما معرفی خواهیم کرد که پیشنهاد می کنیم آنها را از دست ندهید.

علاوه بر اکسسوری های ضروری آشپزخانه که برای شما به نمایش گذاشته ایم، چهار پایه کابینت را نیز به کارهای خود اضافه نموده ایم. شاید این سوال برایتان پیش آید که اکسسوری کابینت چیست؟ در واقع یکی از اهداف اصلی در بازسازی آشپزخانه، افزایش فضای کابینت با اکسسوری می باشد. زیرا انجام این کار، دسترسی شما به وسایل مورد نیاز اولیه، یافتن سریع و عدم نیاز به جابجایی مکرر آنها را به دنبال خواهد داشت تا شما بتوانید به خوبی بر روی پخت غذاهای خوشمزه تمرکز نمایید.

تحقیقات ما بیشتر در رابطه با استفاده مردم از آشپزخانه در زمان های گذشته، حال و آینده بوده تا بتوانیم ضروری ترین و محبوب ترین اکسسوری کابینت را ارائه نماییم. بنابراین شما می توانید برای سفارش دهی، انواع مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید.

امروزه در آشپزخانه ها مکان مشخصی به عنوان انبار جهت نگهداری شیشه‌ ها، قوطی ها، ادویه جات و دیگر کالاهای خشک در نظر گرفته می ‌شود که کاربرد زیادی در ذخیره سازی فضا دارند. در ادامه انواع مختلفی از سبک ‌های اکسسوری کابینت آشپزخانه را معرفی می نماییم.

1- اکسسوری معمولی

یک اکسسوری کابینت معمولی دارای چند قفسه می باشد و این امکان را به شما می دهد که به نحو مطلوبی محتویات را داخل آن بچینید.

2- اکسسوری کابینت دیواری

اکسسوری کابینت دیواری از رایج ترین مدل ها می باشد. این مدل از اکسسوری کمک شایانی به شما می کند تا با ذخیره سازی مواد فاسد نشدنی، خیلی راحت به سراغ آشپزی بروید و دیگر برای تهیه آنها دچار دردسر نشوید. علاوه بر آن، نقش به سزایی در خلاقیت آشپزی دارد. زیرا شما با به کارگیری مواد جدید و ابزارهای حرفه ای می توانید غذاها را به بهترین شکل ممکن تهیه نمایید.

3- اکسسوری رول اوت

جهت نگهداری مواد غذایی در یخچال از رول اوت بهره می ‌گیرند. با به کارگیری این اکسسوری، شما انعطاف پذیری بیشتری در آشپزخانه خواهید داشت و دیگر مشکلاتی مانند مرتب سازی فضا را ندارید. همچنین با توجه به عملکردی که شبیه به قفسه ادویه جات دارد، به هیچ عنوان نظم مواد فاسد شدنی در هنگام استفاده و خارج شدن آنها به هم نمی ‌ریزد. در واقع این اکسسوری کابینت به گونه ای طراحی شده است که شما به ظرف ها، قابلمه ها و تابه ها دسترسی سریع داشته باشید.

اکسسوری کشویی آشپزخانه

4- اکسسوری کشویی

 ظروف را می ‌توان نزدیک به لوازم آشپزخانه و هم ارتفاع آنها قرار داد و یک فضای بهینه را ایجاد نمود. اکسسوری کشویی نیز با داشتن سینی های کشویی راحت، کار با اکسسوری کابینت دیواری را آسانتر می گرداند. در واقع دسترسی گسترده به یک سری از مواد غذایی، ظروف و لوازم آشپزخانه تا حد زیادی باعث آسان شدن کارها در این محیط می شود. مخصوصا هنگامی که بر اساس نیاز خود کشوها را دسته بندی و مرتب نمایید.

در صورت اجرای اکسسوری در آشپزخانه خود، حتما به این موضوع دقت نمایید که چیزهای خوب حق شماست. از ادویه جات گرفته تا وسایل و ابزارهای حرفه ای. بنابراین عناصر اصلی آشپزی با اکسسوری کابینت همیشه در دسترس شما خواهد بود.

ذخیره سازی آشپزخانه با اکسسوری کابینت پایه

در صورت داشتن آشپزخانه کوچک با فضای خالی در ردیف کابینت ها، با تعبیه یک سازمان دهنده بیرون کش برای کابینت های پایه با ابعاد کوچکتر، می توان دسترسی به یک فضای مفید را جهت آشپزی ایجاد نمود.

پله کابینت بیرون کش

معمولا دسترسی به قسمت بالای کابینت به علت ارتفاع زیاد امکان پذیر نمی باشد. بر این اساس، استفاده از پله های بیرون کش این کار را برای شما آسان می کند و به سادگی می توانید درب کابینت را باز کنید. یک سری از لوازم آشپزخانه یا ادویه هایی که برای آشپزی احتیاج دارید، به گونه ای در طبقات بالای کابینت پنهان شده اند! بنابراین با نصب پله های کابینت کشویی می‌ توان این مشکل را رفع نمود و با ایجاد ارتفاع اضافی به تمامی ملزومات قرار داده شده در این قسمت دسترسی داشت.

اکسسوری نگهداری ادویه

این اکسسوری کابینت جهت نگهداری ادویه های لازم به کار گرفته می ‌شود. همچنین با قرار دادن شیشه ‌ها، بطری ‌ها، روغن ‌ها، سرکه ‌ها و دیگر طعم دهنده ‌ها نزدیک اجاق گاز در یک کابینت باریک و یا در یک جزیره، این امکان برای شما به وجود می ‌آید که سریعا طعم دهنده های لازم را به مواد تهیه شده خود اضافه نمایید.

در حقیقت با انجام این کار علاوه بر اینکه از فضای آشپزخانه استفاده بهینه می شود، بلکه به کابینت شما نیز افزوده می گردد. البته نصب این اکسسوری در دو طرف اجاق گاز از گزینه های محبوب برای آشپزخانه های امروزی به شمار می ‌آید. ناگفته نماند که در زیباترین طرح های کابینت مدرن و کابینت کلاسیک از این قفسه های ادویه بهره می ‌گیرند.

اکسسوری نگهداری ادویه

ذخیره سازی میکسر

یکی از لوازم بسیار ضروری که در هر آشپزخانه ای کاربرد دارد، مخلوط کن است. معمولا در بسیاری از موارد نیاز به بیرون آوردن دائمی یک سری از وسایل می باشد که دارای وزن نسبتا سنگینی هستند. از این رو، قفسه های ذخیره سازی میکسرها بهترین گزینه برای انجام این کار می‌ باشند.

سینی رول کابینت پایه

این کابینت ها نیز مانند اکسسوری های رول اوت دارای کشورهای بزرگی می باشند. البته با فاصله ارتفاعی بیشتر برای قرار دادن مخلوط کن، قابلمه، تابه و غیره به کار می روند. همانطور که می دانید، روزانه از این وسایل به وفور در آشپزخانه استفاده می ‌شود. بنابراین باید در دسترس باشند.

اکسسوری کابینت کنج

در بعضی مواقع گوشه ‌های آشپزخانه ظاهری شبیه به مثلث پیدا می‌ کند که با کمی خلاقیت می ‌توان از آن به نحو احسن استفاده نمود و یک سری از ابزارهای ضروری را در آن قرار داد. برای این منظور، اکسسوری کابینت کنج با قفسه های گردان بهترین گزینه می باشد. زیرا با مفید واقع شدن اینگونه فضاها، برای وسایل آشپزخانه نیز امنیت خاصی ایجاد می شود. در کابینت های قسمت بالا این قفسه های چرخشی طوری در دسترس می باشند که از پرش اقلام جلوگیری به عمل می ‌آورند.

اکسسوری کابینت گوشه

اکسسوری کابینت گوشه

در مواردی مشاهده می گردد که گوشه های آشپزخانه فضای مناسبی برای قفسه های چرخان نیستند. زیرا ایجاد زاویه مناسب برای دسترسی بهتر کاربر در این گوشه ها امکان پذیر نمی باشد. بر این اساس، گزینه های متنوعی وجود دارند که می توانند نیاز شما را به خوبی پوشش دهند. در ادامه برخی از این گزینه های محبوب را بیان می نماییم:

●  قفسه های لولایی گوشه

این قفسه ها را با ابعاد و اشکالی متناسب با قفسه پایه گوشه ای می ‌توان به خوبی متصل نمود و شما به آسانی می توانید قفسه ها را بیرون کشیده و به محتویات داخل آن دسترسی داشته باشید.

●  قفسه‌های مجیک کرنر

قفسه هایی که بر روی ریلها به آسانی حرکت می‌ کنند، دقیقا متناسب با فضا و بر اساس نیاز شما نصب می شوند و عملکردی ساده و کاربردی دارند.

●  قفسه های بیرون کش گوشه ای

در واقع برای آشپزخانه های کوچک که محدودیت فضا دارند، از این قفسه ها بهره می‌ گیرند. باید بدانید که در نقاط کور، این قفسه های بیرون کش برای دسترسی بهتر شما بسیار موثر هستند. هدف از ساخت این بیرون کش ها، استفاده بهینه از فضای کابینت می باشد که باید مد نظر قرار گیرد. در حقیقت به جای استفاده از فضاهای باز و بزرگ که بسیاری اقلام به فراموشی سپرده می‌ شوند، گوشه های کور با قفسه های بیرون کش به نحوی مورد استفاده قرار می ‌گیرند که تمامی وسایل به خوبی قابل مشاهده بوده و در دسترس هستند.

لازم به ذکر است که نام برند در اکسسوری ها بسیار حائز اهمیت می باشد. بسیاری از برندها اکسسوری های مختلفی را به بازار عرضه کرده اند که در این میان دو برند خارجی بلوم و فانتونی در کیفیت محصول و قیمت آوازه بیشتری دارند. در این راستا، تیم تخصصی ماهر وود در اجرای اکسسوری کابینت بلوم و اکسسوری کابینت فانتونی بسیار خبره بوده که می توانید با خیال راحت اقدام به سفارش نمایید.

اکسسوری کابینت سوپری کنار یخچال

یکی از ایده های جالب جهت بهینه سازی فضای آشپزخانه، استفاده از سبد سوپری می باشد که نظم و ترتیب را ایجاد می نماید و شما به تمامی وسایل چیده شده به راحتی دسترسی خواهید داشت.

اکسسوری کابینت سوپری کنار یخچال

کابینت های نگهداری حوله بیرون کش

معمولا در همه آشپزخانه‌ ها یک یا دو حوله قدیمی وجود دارد که یا هیچ تناسبی با ست مربوطه ندارند و یا اینکه به علت کاربرد زیاد نمی ‌توان آنها را دور انداخت. ولی در معرض دید هم قرار نمی‌ گیرند! از این رو، طراحان اقدام به طراحی کابینت های بیرون کش با قفسه هایی برای نگهداری حوله نموده اند که همیشه در دسترس شما می باشد، بدون آنکه نمایش داده شوند.

اکسسوری سطل زباله

نوعی از اکسسوری کابینت بیرون کش نیز وجود دارد که جهت نگهداری دو سطل زباله طراحی گردیده است و یک فضای مناسب برای دفع زباله ‌های آشپزخانه به حساب می ‌آید. همچنین می توان مواد بازیافتی را از طریق آن دسته بندی نمود. این مورد را مشتریان معمولا با کابینت مورد نظر خود سفارش می ‌دهند. برای نصب این کابینت بسیار کاربردی، نیاز به یک فضای مناسب برای قرارگیری دو سطل زباله می باشد که یکی از آنها برای اقلام بازیافتی و دیگری برای قرار دادن زباله به کار گرفته می ‌شود.

اکسسوری سطل زباله

کابینت ذخیره ‌سازی کشو

اصولا از کشوهای عمیق و بزرگ جهت نگهداری تابه، قابلمه، ظروف پخت و پز و ظروف چینی روزمره استفاده می‌ کنند. اکسسوری کابینت ذخیره سازی کشو شامل موارد زیر می باشد:

- جدا کننده های متحرک

- کشوهای کوچک

- طبقه ‌های چاقو و کشوهای تخته برش

- کشوهای ادویه

- جداکننده های کشو با بخش بندی های مختلف

- اکسسوری نظم دهنده ظروف خاص

- نظم دهنده های چوبی جهت قرار دادن ظروف

کابینت های ذخیره سازی

یکی از طراحی های فوق العاده کاربردی که کار طراحان زبده است، ایجاد یک فضای باز برای قرار دادن وسایلی از قبیل میوه، سبزیجات و غیره می باشد. همانطور که می ‌دانید، آشپزها دوست دارند که این اقلام همیشه در دسترس آنها باشد.

جدا کننده سینی کابینت آشپزخانه

اصولا جهت مرتب ماندن سینی‌ های شیرینی و یا تابه ‌های کباب پز از این جدا کننده ها بهره می ‌گیرند که به طور معمول در کنار اجاق گاز نصب می ‌شوند. علاوه بر آن، برای سازماندهی کتاب های آشپزی، آنها را در کابینت های بالای اجاق گاز قرار می ‌دهند. از آنجایی که هزینه این جدا کننده مناسب می باشد، لذا بهترین گزینه برای هر آشپزخانه ای محسوب می گردد.

سیستم میخ کشو برای ساماندهی کشوها

سیستم میخ کشو برای ساماندهی کشوها

توصیه می ‌شود که افراد حتما از سیستم گیره کشو برای سازماندهی کشوهای خود استفاده نمایند. زیرا این سیستم دارای یک سری گیره ‌های قابل تنظیم است که به راحتی در جاهای مورد نیاز قرار می ‌گیرند و مانع از سر خوردن ظروف می ‌شوند. برای تابه ها و قابلمه ها نیز می ‌توانید از این سیستم بهره بگیرید و آنها را به صورت مرتب کنار یکدیگر قرار دهید تا همیشه در دسترس تان باشند.

نظم دهنده چاقو و کارد

همانگونه که در یک کشو از جدا کننده های چنگال و قاشق استفاده می‌ شود، می‌ توان برای کارد و چاقو نیز از همین روش پیروی کرد و یک کشوی بلوک چاقو و کارد را در اختیار داشت. این اکسسوری کابینت در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارد.

اکسسوری سینک ظرفشویی

با انتخاب این اکسسوری کابینت، شما تمامی لوازم شوینده را در یک مکان جداگانه در اختیار دارید. این اکسسوری مورد علاقه اکثر افراد می باشد و یکی از خصوصیات مهم آن، قابلیت جابجایی است و به شما این امکان را می دهد که به آسانی این باکس را به قسمت ‌های دیگر خانه نیز انتقال دهید. البته با به کارگیری جا دستمال کاغذی و سبد های سیمی جهت نگهداری بطری ها، به یک رفاه کامل دست خواهید یافت.

اکسسوری سینک ظرفشویی

برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه کابینت آشپزخانه به سبک مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک در انواع کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس و کابینت ممبران به سایت ماهرچوب مراجعه نمایید. از شما عزیزان سپاسگزاریم که تا آخر این مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم که این اطلاعات مفید واقع شوند.