به آگهی سرای 118 خوش آمدید

شخصیت شناسی از روی ساعت مچی

چه چیزی باعث می‌شود صنعت مد یکی از صنایع پول ساز در جهان باشد؟ هرکسی در هر طبقه‌ی اجتماعی و اقتصادی به مد نیاز دارد. لباسی که می‌پوشید، آرایش و تزئیناتی که استفاده می‌کنید همواره توجه افراد را به خود جلب می‌کند. در واقع ویژگی‌های ظاهری شما معرف شخصیت شماست. اینکه از چه نوع پوششی استفاده می‌کنید، چه کفشی به پا دارید و حتی چه ساعت مچی در دست کرده‌اید می‌تواند اطلاعاتی زیادی از شما به سایرین بدهد.

در واقع زمانی که تصمیم به خرید ساعت مچی می‌گیرید، چه آنلاین و جه با  مراجعه به فروشگاهی معتبر همانند گالری می نت خودآگاه یا ناخودآگاه ویژگی‌های شخصیتی شما در انتخابتان نقش مهمی ایفا می‌کند گالری ما در این مطلب سعی دارد بخش‌هایی از ویژگی‌ها و ابعاد روان‌شناختی ساعت‌ها را بررسی کند.

سبک‌های مختلف طراحی ساعت مچی

زمانی که قصد خرید ساعت مچی دارید، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که ساعت مچی مورد نظرتان چه پیغامی برای دیگران دارد؟ در واقع شما با انتخاب ساعت مورد نظرتان قرار است چه تاثیری بر دیگران می‌گذارید؟ ساعتی که شما به مچ می‌بندید بی‌شک معرف بخش‌هایی از شخصیت شما خواهد بود.
انتخاب ساعت‌های مناسب نشان‌ دهنده‌ی بصیرت، زیبایی شناسی خاص فردی، و سلیقه‌ی شماست. با انتخاب این ساعت‌ها قطعا شما دوست ندارید پولدار یا مرفه بودن خود را به رخ دیگران بکشید ولی دوست دارید که نگاه دیگران را به استایل خود معطوف کنید 
ساعت مچی کژوال (روزمره) معمولا قرار نیست خیلی شما را متفاوت جلوه دهد. قرار نیست به اطرافیان شما گوش زد کنند که چقدر شما ثروتمندید. سادگی و کارایی این ساعت نشان از نوعی محافظه‌کاری دارد.
استفاده از ساعت‌های اسپرت شامل المان‌های خلاقیت و عملگرایی دروجود شماست. هرچقدر که رنگ‌ها و طرح‌های ساعت مچی اسپرت پیچیده‌تر باشد یا اصطلاحا به چشم بیاید نشان از تاکید و اغراق شما در عملگرایی و نگرش مثبت شما دارد

رنگ ساعت :

رنگ‌ همواره پیام‌آور وجوه مختلف شخصیت شماست، چه در انتخاب لباس و چه در انتخاب رنگ ساعت مچی. معمولا شما برای رنگ ساعتتان اهمیت زیادی قائل هستید.
انتخاب ساعت‌هایی به رنگ زمینه تیره ضمن ارائه‌ی تصویر شیک‌پوشی شما، نشان از زیبایی شناسی محافظه‌کارانه شما هم می‌تواند داشته باشد. انتخاب ساعت مچی تیره به شما حالتی رسمی و جدی تر  می‌دهد.
ساعت مچی با زمینه  قهوه‌ای،خاکستری یا خاکی شیک و رسمی هستند اما به نسبت رنگ مشکی اسپرت تر به نظر می‌رسند. این رنگ ساعت‌ها عمدتا پیغام‌هایی آرامش بخش را به طرف مقابل شما و شخص خودتان تحمیل می‌کند.
رنگ‌های روشن و یا رنگ‌های شاد علاوه بر خلاقیت بیشتر و محافظه‌کاری کمتر، بیشتر با شادی همراه هستند. این ساعت‌ها کمتر رسمی هستند به همین دلیل تنوع رنگی در ساعت‌های مچی اسپرت بیشتر است. القای حس خاص بودن، خلاق بودن و شاد بودن مهمترین کارکردهای ساعت‌های رنگی است.

شخصیت شناسی از روی ساعت مچی

ویژگی‌های روانشناختی ساعت‌ها

کمپانی‌های ساعت‌سازی در جهان با توجه به خصوصیت شخصیتی افراد مختلف دست به تولید ساعت می‌زنند.

مسئولیت‌پذیرها
ساعت‌های فردریک کنستانت  با طراحی‌های ظریف و البته پیچیده برای افرادی ساعت تولید می‌کند که مسئولیت پذیر، با انعطاف و زیبا پسند هستند.
ادکس((edox در طراحی ساعت‌های خود به ظرافت، زیبایی و عمکرد بالا توامان توجه می‌کند. این ساعت‌ها از سوی افراد عملگرا، پویا و مسئولیت پذیر بسیار مورد توجه هستند. edox ساعتی است که اغلب به دست افرادی می‌بینید که شیفته‌ی کارشان هستند و زمان زیادی را صرف آن می‌کنند.

ساعت‌های شگفت انگیز سیکو ساعت‌هایی مبتکرانه هستند که از سوی افرادی که با قدرت بالا امور زندگی را مدیریت می‌کنند انتخاب می‌شوند. این ساعت‌ها همچین نشان از سنت‌گرایی در عین خلاقیت نیز هست. بیشتر افرادی با زیبایی شناسی خاص و محافظه‌کار به خرید این ساعت‌ها علاقمند هستند. این افراد تکنولزی را به زندگی خود گره زده اند
ساعت‌ مچی‌ اورینت  به ویژه مجموعه‌ی استار با طراحی‌های کلاسیک، شکیل و زیبا عمدتا از سوی کسانی انتخاب می‌شوند که بسیار مسئولیت پذیرند و در روابط فردی و کاری به دیگران اهمیت می‌دهند. این افراد به راحتی از پس وظایف دشوار برمی‌آیند و توان مدیریتی و سازمان‌دهی بالایی دارند. از نظر سلیقه‌ی زیبای‌شناسی ساده پسند هستند اما پیچدگی و دست ساز بودن این خانواده توجه مخاطب شما را شدید جلب می کند.

لاکچری‌پسندان
برخی افراد در هنگام خرید ساعت مچی علاقمند به ساعت‌های مملو از جواهر و سنگ‌های زینتی هستند. دوست دارند ساعتشان به چشم بیاید و در میان ساعت مچی‌های مختلف ساعت‌های لاکچری را ترجیخ می‌دهند. آنها دوست دارند ثروتمند به نظر برسند و یا تاکیدی داشته باشند به وضعیت اقتصادی مرفه خودشان. اغلب دوستدار قدرت هستند و زیبایی خیره کننده را چاشنی ظاهر خود می‌کنند. برندهای ساعت مچی لاکچری نظیر جاست کاوالی برای این افراد بسیار مناسب است.

باهوش‌ها
در مقابل افراد ذکر شده برخی از افراد دوست دارند باهوش و یا بسیار اهل فکر به نظر برسند. این افراد معمولا سراغ ساعت‌هایی می‌روند که گاه‌شمار و زمان‌سنج‌های مختلفی دارند. برای این دست افراد هر لحظه از زندگی با ارزش افزوده همراه است، لحظه‌ای را نباید از دست بدهند و همگام با زمان باید پیشرفت. ساعت‌های کاسیو . سانتو و گارمین اغلب مورد پسند آنهاست. عملگرایی و همگامی با تکنولوژی روز تمام آنچیزی‌ست که به آن نیاز دارند.

برون گراها
ساعت‌های کترپیلار  به ویژه کالکشن anti shock ساعت‌هایی که اغلب توسط افرادی معاشرتی با روابط اجتماعی بالا مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع ویژگی‌های طراحی این ساعت‌ها به دلیل زیبایی، ، استفاده از رنگ‌های گرم و در عین حال سادگی در روزمرگی و جلسات حس خوشایندی از برونگرایی کسی که ساعت را به دست کرده منتقل می‌کند.

شخصیت شناسی از روی ساعت مچی

تکنولوژی پسندان
عاشقان تکنولوژی و کسانی که پیگیر آخرین فن‌آوری‌های روز هستند اغلب جذب ساعت‌هایی می‌شوند که به شکل اغراق آمیزی با تکنولوژی درآمیخته‌اند. این افراد مقهور تکنولوژی هستند و هرجا که می‌نشینند از علم و مهندسی حرف میزنند، ساعت مچی این افراد باید نشان‌گر علاقمندیشان به روزآمدترین پیشرفت‌های علم باشد. ساعت casio سری پروترک یکی از مدل‌های شاخص برای این افراد است. این ساعت به امکانات هواشناسی مجهز است. می‌تواند ارتفاع .فشار . قطب نما .... محسابه کند و کرنوگراف‌های پیچیده‌ای دارد.

مدیران
بسیاری از افرادی در کارهای مدیریتی و اجرایی هستند یا افراد دقیق و منظبط‌اند معمولا به سراغ‌ ساعت‌های ساده با کاربری آسان می‌روند. ساعت‌هایی که به مدیریت زمان‌شان کمک کند. این افراد غالبا ساعت‌های سبک و راحت را برای خود انتخاب می‌کنند، چرا که تعداد دفعاتی که نیاز دارند به ساعت نگاه کنند بیشتر از سایر افراد است.

سخن آخر
به صورت کلی شما تنها با مشاهده‌ی ساعت مچی در دستان یک نفر به راحتی اطلاعات زیادی در مورد شغل و شخصیت آن فرد بدست می‌آورید. به دلیل همین تفاوت‌های فردی روانشناختی‌ست که بازار ساعت مچی چه در طراحی، چه در امکانات و جه قیمت بسیار تنوع دارد.

نویسنده : حسام انصاری.