به آگهی سرای 118 خوش آمدید

روش های درمان دیسک کمر

انجام فعالیت‌های روزانه ما تا حد زیادی وابسته به ستوان فقرات و مهره‌های کمر است. وجود هر گونه مشکل در این ناحیه سبب بروز رنج‌ها و درد‌ها مختلف برای افراد می‌شود. بسیاری از افراد بر این عقیده‌‌اند که  تنها راه درمان دیسک کمر انجام عمل‌های مختلف با ریسک‌های بالا است در صورتی که شما می‌توانید در بسیاری از موارد بدون انجام هیچگونه عملی درد‌های خود را تسکین دهید و به زندگی عادی خود بازگردید.

به عنوان مثال شما می‌توانید با داشتن یک دستگاه فیزیوتراپی خانگی درد‌های کمر را تسکین دهد و یا حتی قبل از بروز آن با این دستگاه از بروز درد‌های کمر جلوگیری کنید. برای خرید دستگاه فیزیوتراپی می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر نظیر برجیس خرید کرده و به راحتی و در زمان کم درد‌های خود را بهبود دهید.

حال به طور کامل‌تر  در مورد روش‌های درمان دیسک کمر توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

روش های درمان دیسک کمر

چگونه بفهمیم دچار دیسک کمر شده‌ایم؟

دیسک کمر را می‌توان از بروز علائم مختلف تشخیص داد که در ادامه این علائم را بیان می‌کنیم تا در صورت داشتن چنین نشانه‌هایی روش‌های درمانی را سریعا آغاز کنید.

  • اولین و اصلی‌ترین نشانه دیسک کمر، کمر درد است.
  • درد در اندام‌های تحتانی از دیگر نشانه‌های این بیماری بوده که اصطلاحا به آن درد‌های سیاتیکی می‌گویند.
  • علائمی نظیر گزگز، سوزش و خواب رفتن اندام‌های تحتانی می‌تواند نشانی از بروز مشکلات مختلف در مهره‌های کمر باشد.
  • افرادی که به دیسک کمر دچار هستند، عضلات پایین تنه‌یشان معمولا ضعیف می‌شوند.
  • سندروم دم اسب نیز از دیگر علائم و عوارضی که در صورت بروز دیسک کمر، در موارد نادری شاهد آن هستیم. در این مواقع اندام‌های تحتانی فرد از کار افتاده و فرد دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شود.

درمان دیسک کمر بدون جراحی؛ انجام ورزش‌های مختلف

ورزش می‌تواند یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های درمان دیسک کمر باشد که استفاده از آن می‌تواند تا حدودی درد‌ها را کاهش دهد تا پس از مدتی دیگر فرد احساس درد در ناحیه کمر خود نداشته باشد. شما برای درمان دیسک کمر باید تمرین‌هایی را انجام دهید که سبب تقویت فیله‌های کمر شده و از طرفی سبب تقویت عضلات شکم شود.

به طور کلی ورزش‌های مختلفی برای این امر وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • حالت زانو به سینه
  • ژست سگ و پرنده
  • ژست مار کبرا
  • حالت گرفتن شست پا با دست
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواری
  • شنا کردن

در انجام هر کدام از این موارد باید توجه داشته باشید تا ورزش‌ها را به درستی انجام دهید تا از آن‌ها بهترین نتایج را دریافت نمایید. از این رو باید انجام صحیح این حرکات را به خوبی یاد بگیرید.

روش‌های درمان دیسک کمر بدون عمل جراحی؛ استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی یک روش مناسب و نوین است که برای تسکین درد‌های عضلانی بسیار خوب و کاربردی بوده و با استفاده از آن می‌توان به راحتی در زمان کم دیسک کمر خود را درمان کنید.

این دستگاه می‌تواند ماهیچه‌ها را تحریک کند تا عضلات در نقاط مختلف بدن درد مربوط به نواحی مختلف بدن را کاهش دهند. به طور کلی افزایش جریان خون یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌‌تواند سبب درمان درد‌های مختلف بدن شود. دستگاه‌های فیزیوتراپی این کمک را می‌کنند تا جریان خود در بدن بیشتر شود.

روش های درمان دیسک کمر

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که دستگاه فیزیوتراپی خانگی یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌هایی است که به واسطه‌ی آن می‌توانید دیسک کمر خود را درمان کنید.

خرید ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین دستگاه فیزیوتراپی خانگی برای درمان دیسک کمر

بسیاری از افراد از انجام عمل‌‌های مختلف بر روی مهره‌های کمرشان هراس دارند چرا که انجام عمل‌های دیسک کمر دارای ریسک‌های مختلفی است. به طور کلی شما می‌توانید روش‌ درمان با دستگاه‌های فیزیوتراپی را جایگزین عمل جراحی کنید. البته باید گفت که در دیسک‌های وخیم تنها راه درمان عمل جراحی است، اما در موارد خوش خیم، می‌توان با دستگاه فیزیوتراپی در مدت زمان کوتاهی درد‌های کمر را کاهش داد. مسئله مهمی که در هنگام استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی وجود دارد میزان کیفیت آن‌ها است.

برخی از دستگاه‌ها کیفیت خوبی ندارند و استفاده از آن‌ها تاثیر کمی در کاهش‌ درد‌ها داشته و یا دستگاه پس از مدتی استفاده از کار می‌افتد و نیاز به تعمیر دارد. به همین دلیل خرید از یک فروشگاه خوب و مناسب، بهترین کاری است که باید برای خرید یک دستگاه خوب و باکیفیت انجام دهید. در بین فروشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تعداد کمی هستند که علاوه بر داشتن محصولات باکیفیت آن‌ها را باقیمت مناسب و ارزان نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. فروشگاه اینترنتی برجیس از جمله این فروشگاه‌ها است که به دلیل رضایت بالای مشتریان توانسته در طول زمان مشتریان خود را افزایش دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه بدون شک ارزان بودن محصولاتش است که این موضوع به دلیل کاهش‌ واسطه‌ها بین فروشنده و خریدار به وجود آمده است.

درمان دیسک کمر بدون عمل جراحی؛ آب درمانی

آب درمانی نیز یکی از روش‌های موثر و خوب برای درمان دیسک کمر است. به طور کلی می‌توان گفت که این روش می‌تواند برای کاهش درد بسیار تاثیر گذار باشد، اما بهتر است که آن را با روش درمان به وسیله‌ی دستگاه فیزیوتراپی خانگی ترکیب کنید. حال چرا آب درمانی یک روش مناسب و تاثیر گذار برای درمان دیسک کمر به حساب می‌آید؟ در ادامه دلایل تاثیر گذاری این روش را بیان خواهیم کرد.

  • شما هنگامی که در آب راه می‌روید، 90 درصد وزن بدنتان کم می‌شود. یعنی به عنوان مثال اگر 90 کیلو وزن داشته باشید در آب میزان وزن شما 8.1 کیلوگرم می‌شود.
  • هنگامی که در آب هستید، آب به مانند یک کمربند دور کمر و سایر مفاصلتان قرار می‌گیرد و از این رو فشاری که به عضلات وارد می‌شود، بسیار کاهش می‌یابد.
  • آب 900 بار سنگین‌تر از هوا است. از این رو هنگامی که در آب فعالیت می‌کنید، عضلاتتان بسیار قوی‌تر از خشکی می‌شود.
  • فشار هیدرواستاتیک در آب باعث می‌شود تا فشاری که به سینه و ورید‌ها وارد شده بسیار کاهش یاید. به همین دلیل بدن کمتر عرق می‌کند و گرفتگی عضلات تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

با انجام ورزش‌های مختلف و با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی درد‌های خود را تسکین دهید

به طور کلی شما هنگامی که ورزش‌های مناسب برای کمر را انجام می‌دهید و یا شروع به آب درمانی می‌کنید، به مرور زمان عضلات کمر و ستوان فقراتتان قوی‌تر می‌شود. حال در این زمان اگر از دستگاه‌های فیزیوتراپی بهره بگیرید، می‌توانید با افزایش جریان خون در بدن، تاثیر ورزش‌ و فعالیت‌های خود را دوبرابر کنید و در زمان بسیار کمی به هدف خود که درمان دیسک کمر بدون جراحی است، برسید.