به آگهی سرای 118 خوش آمدید

چگونه می توان از خدمات بالانس درمحل شرکت بادافزار استفاده کرد؟

هنگامی که نابالانسی در فن های صنعتی و روتورها اتفاق می افتد، واحدهای تولیدی برای حل این مشکلات باید روتور و پروانه جدید تهیه کنند یا اینکه این قطعات را به شرکت مربوطه ارسال کنند. ما در ادامه برای صرفه جویی در هزینه ها، زمان و صرف مدت زمان بالا جهت تهیه آن و عدم امکان بالانس صحیح در کارگاه، راهکارهای را بیان کردیم که می توانید از خدمات بالانس در محل استفاده کنید.

چه عاملی باعث نابالانسی پروانه ها می شود؟

پروانه ها در تمام صنایع برای انتقال هوا و گازها به منظور تهویه و خنک کردن ساختمان ها و ماشین آلات استفاده می شوند. مشکلی که در برخی موارد ممکن است رخ دهد، این است که پروانه ها از تعادل خارج می شوند. یک پروانه نامتعادل می تواند بازده عملیاتی سیستم تهویه را کاهش دهد و در نهایت از کار بیفتد و باعث ایجاد دوره های پرهزینه خاموش شدن در حین حل این مشکل شود. بنابراین، درک نحوه تشخیص هر گونه مشکل پروانه نامتعادل و نحوه جلوگیری یا اصلاح مشکل بسیار مهم است.

چگونه می توان از خدمات بالانس درمحل شرکت بادافزاراستفاده کرد؟

علائم هشدار دهنده نابالانسی در قطعات صنعتی چیست؟

هنگامی که قطعات و فن های صنعتی از تعادل خارج می شود، علائم هشدار دهنده ای که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

سطوح ارتعاش و نویز بالا
مصرف انرژی بالا به دلیل عدم تعادل (بار اضافی بر یاتاقان ها)
افزایش دما در بلبرینگ
تجمع مواد خارجی روی سطوح پروانه
ترک بر روی پروانه به دلیل استرس و خستگی فلز
سایش و آسیب بلبرینگ
وضعیت سیستم محرک یعنی ساییدگی و پارگی قرقره ها/تسمه ها
ناهماهنگی شفت و درایو

هر چند وقت یکبار باید بالانس و بازرسی قطعات را انجام دهید؟

بالانس فن های صنعتی و قطعات به عملکرد دستگاه ها، به سرعت و اندازه چرخش آنها بستگی دارد. در حالت ایده آل، ما بالانس پروانه فن های صنعتی و بازرسی هر ماه را توصیه می کنیم، با این حال، اگر محدودیت های هزینه وجود دارد، هر 3 ماه یک بار کافی است.

برای چه دستگاه های امکان بالانس در محل  فراهم است؟

دستگاه های فولی ها و غلظک ها ، کوپلینگ ها، پمپ هاف دمنده و مکنده ها، روتورهای بزرگ  امکان بالانس کردن در محل برای آنها فراهم است .

چه صنایعی  می توانند از این خدمات استفاده کنند؟

معمولا صنایع نفت و گاز ،پتروشیمی، سیمان، خمیر و کاغذ، نیرو، فولاد، کشتیها و... می توانند از این خدمات استفاده کنند. 

نتیجه بالانس پروانه فن در محل

با نظر به اینکه امروزه هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات یکی از مهمترین دغدغه های محیط های صنعتی است و با پیشرفت دانش و تکنولوژی های جدید و مراقبتهای انجام شده از تجهیزات و قطعات به وسیله آنالیز ارتعاشات و استفاده از روشهای نوین پایش وضعیت می توان به شکل قابل ملاحضه ای رشد خرابی قطعات و در نتیجه هزینه های ناشی از خرید, انبارداری در مدت زمان توقف دستگاه و ماشین آلات را کاهش می دهد.

نتیجه بالانس پروانه فن در محل

و همچنین لازم نیست که آثارمخرب ناشی از نابالانسی فن های صنعتی و نابالانسی روتورها را تحمل کرد، چرا که این آثارنه تنها باعث کاهش راندمان موثر و طول عمر بالای ماشین آلات می شود، بلکه می تواند تنشهای فیزیکی و روانی نامطلوب را در کارکنان پدید آورد که می توان به سادگی و به سرعت و با هزینه مناسب و با کمک گرفتن از دستگاه های دقیق و پیشرفته بدون احتیاج به پیاده کردن اجزاء و قطعات ماشین آلات نابالانسی را تشخیص داد و آن را حذف نمود.

مزایای بالانس فن های صنعتی و ماشین آلات در محل

برای صرفه جویی در وقت و هزینه، احتیاج به خوابانیدن دسنگاه و انتقال روتور به محل استقرار ماشین بالانس نیست. با کمک تیم ارائه خدمات بالانس در محل می توان روتوها و انواع فن های صنعتی با جرم وابعاد متفاوت را بالانس کرد که باعث کاهش ریسک و خطر صدمه دیدن روتورها و فن های صنعتی هنگام خارج کردن از دستگاه اصلی و حمل و نقل می شود.  

همچنین باعث افزایش کیفیت عملیات، افزایش عمر دستگاه، کاهش میزان سروصدا، افزایش عمر بلبرینگ،کاهش خستگی اپراتور دستگاه، کاهش ارتعاشات و دیگر عوامل می شود. 

عواقب نابالانسی در فن های صنعتی

عواقب نابالانسی فن عبارتند از:

زیاد شدن تنش در شفت ها
افزایش دما در بلبرینگ ها و کاهش عمر گریس و یاتاقانها
پاره شدن سریع در تسمه ها
سروصدای زیاد
افزایش ارتعاش هنگام خاموش شدن دستگاه
کاهش قدرت تشخیص مشکلات دیگر در فن های صنعتی
ایجاد بار نامتوازن در الکتروموتور از طرف تسمه و شفت ها

شرایط مورد نیاز برای بالانس فن

در صورت مشکلات فوق باید مطمئن شوید که علت لرزش نابالانسی فن است که باید اقدامات اولیه صورت گیرد. اگر قرار دادن وزنه اصلاحی روی فن میسر است، بهتر است که از روش بالانس در محل عملیات بالانس فن بر روی یاتاقان ها صورت گیرد. در غیر این صورت بهتر است از روش دمونتاژ فن و بالانس کارگاهی انجام شود که شرکت بادافزار با دارا بودن کادری مجرب و بکارگیری مدرن ترین دستگاه عملیات بالانس و با تجربه انجام عملیات بالانسینگ در شرایط محیطی مختلف را دارد و با توجه به ارائه تست ریپورت آمادگی ارائه خدمات در سراسر کشور را دارد.