به آگهی سرای 118 خوش آمدید

استفاده درست از لوازم آرایشی بهداشتی

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی از دیرباز تا کنون در میان زنان جهان رواج داشته است. اکنون با پیشرفت علم و کشف مواد گوناگون و جدید، لوازم آرایشی بسیار متنوعی تولید شده و در بازار موجود است.

استفاده درست از لوازم آرایشی بهداشتی

تنوع بسیار زیاد وسایل و لوازم آریایشی بهداشتی سبب شده که بیشتر افراد نتوانند طریقه مصرفه همه لوازم را به درستی به یاد بسپارند.

از طرف دیگر، سطح پوست و دیگر اعضای بدن که مواد آرایشی و بهداشتی بر روی آن ها اعمال می شوند، بسیار مهم هستند و باید دقت نمود تا سلامتیشان به خطر نیفتد.

موارد بسیار زیادی پیش آمده که افراد از آرایش خود راضی نیستند و بر این باور اند که آرایش به اصطلاح رو پوستشان نخوابیده است؛ بخش عمده ای از مشکلات آرایشی به دلیل استفاده غیر صحیح از مواد آرایشی بهداشتی است.

در ادامه قصد داریم که روش های استفاده صحیح از لوازم آرایشی و نکات مهم و ضروری که باید حتما در هنگام آرایش کردن رعایت کنید را شرح دهیم. پس شما را دعوت می کنیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

ترتیب و مراحل آرایش صحیح

باید توجه داشته باشید که علاوه بر خرید لوازم آرایشی بهداشتی با کیفیت، انجام برخی نکات و مراحل زیر می تواند بسیار مفید واقع شده و شما را به نتیجه دلخواه برساند.

1_ پاکسازی پوست

قبل از شروع آرایش، بهتر است که پوست کاملا تمیز باشد و منافذ پاک سازی شده باشد. ابتدا صورت خود با استفاده از شوینده مخصوص صورت بشویید و کاملا خشک کنید.

دقت داشته باشید که شوینده صورتتان، با توجه به نوع پوستتان باشد. برای مثال اگر پوست چرب دارید، از شوینده های مخصوص پوست های چرب بهره بگیرید.

سپس برای تمیز تر شدن منافذ و تنظیم ph پوست، می توانید تونر مخصوص تایپ پوستتان را به کار بگیرید.

2_ آب رسانی

در مرحله دوم برای مرطوب شدن پوست و آب رسانی به آن، از کرم های آب رسان و مرطوب کننده استفاده کنید. اندکی صبر کنید تا تمام مواد جذب پوستتان شود و از خشکی، ترک و پوست پوست شدن آن چلوگیری شود.

3_ آماده سازی پوست به وسیله پرایمر

پرایمر در حقیقت نقش یک لایه محافظ را برای پوست بازی می کند. به وسیله این ماده پوست برای پذیرش لوازم آرایشی بهداشتی حاضر شده و ماده آرایشی به بهترین شکل روی پوست قرار می گیرد.

4_ لایه اول، پوشش پوست

پس طی تمام مراحل بالا، نوبت به پوشش پوست به وسیله انوع کرم ها یا پودر ها می رسد. شما می توانید مواد آرایشی مناسب خود را در این مرحله با توجه به رنگ، میزان چربی پوستتان و حساسیت های پوستی خود انتخاب کنید.

کرم پودر یا پنکیک خریداری شده را به وسیله براش یا پد های آرایشی در سطح پوست پخش کنید.

البته در صورت تمایل می توانید مقداری ضد آفتاب بی رنگ قبل از کرم پودر استفاده کنید یا به جای آن از ضد آفتاب های رنگی استفاده نمایید

استفاده درست از لوازم آرایشی بهداشتی

5_ ایجاد فرو رفتگی ها و برجستگی های لازم به وسیله کانسیلر

کانسیلر ها کاربرد های متنوعی دارند؛ برخی کانسیلر ها که رنگ هایی هم چون قرمز، سبز و... دارند، برای پوشش جوش ها، برجستگی ها، خال ها و قسمت هایی از پوست که رنگ متفاوتی دارند، به کار برده می شوند و این نواحی را به خوبی پوشش می دهند.

برخی دیگر که از دو رنج رنگی تیره و روشن ساخته شده، برای ایجاد بر جستگی هایی مانند گونه و چانه و فرو رفتگی هایی مانند غب غب و اطراف بینی به کار برده می شود.

این دسته از کانسیلر درجه های رنگی متفاوتی دارند و شما می توانید آن ها را با در نظر گرفتن رنگ پوستتان و رنگ کرم پودر استفاده شده، انتخاب کنید.

6_ رژ گونه و هایلاتر

رژگونه جزو لوازم آرایشی بهداشتی محبوب در میان خانم ها است. این ماده در رنگ های گونانی موجود است که با توجه به سلیقه افراد خریداری می شود.

استفاده از رژ گونه، باعث برجسته و زیبا تر شدن گونه ها می شود و صورت را خوش فرم می کند.

هایلاتر هم در نواحی مانند نوک بینی، بالا پلک و روی گونه ها، سبب می شود که این برجستگی ها بیشتر به چشم بیننده بیایند.

7_آرایش چشم و ابرو

 برای آرایش ابرو مواد آرایشی بهداشتی مختلفی هم چون مداد ابرو، سایه ابرو، صابون ابرو و... وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

آرایش چشم ها نیز به وسیله خط چشم، سایه و ریمل صورت می گیرد. نکات قابل توجه که می توانند بسیار در زیبایی چشم تاثیر گذار باشد به شرح زیر است:

  • قبل از شروع آرایش چشم، حتما به پشت پلک خود کانسیلر بزنید تا سایه و خط چشم زیبا تر به نظر برسند.
  • شکل خط چشم را با توجه به فرم چشم هایتان انتخاب کنید.
  • اگر چشم های کوچکی دارید، به هیچ وجه زیر چشم هایتان را تیره نکنید. بلکه با استفاده از مداد سفید یا سایه روشن آن منطقه را پوشش دهید تا چشم هایتان بزرگ تر به نظر برسند.

8_ آرایش لب

قبل از رژ زدن، بهتر است که از بالم لب استفاده کنید تا لب هایتان نرم شود. سپس می توانید از هر نگ و از هر نوع رژی که دوست دارید بر روی لب های خود بزنید.

9_ فیکس کردن آرایش

فیکس آرایش نیز به وسیله پودر یا اسپری فیکس صورت می گیرد. فیکساتور ها جزو لوازم آرایشی بهداشتی هایی هستند که اخیرا بسیار رواج پیدا کرده اند وشدیدا کاربردی هستند.

مهم ترین نکته در پایان آرایش این است که آن را فیکس و ثابت کنید. با این کار از رفتن مواد آرایشی لای چین و چروک های پوستتان جلوگیری می کنید و آرایشتان تا مدت زمان طولانی پایدار می کنید.

استفاده درست از لوازم آرایشی بهداشتی

شک نداشته باشید که با اجرای مو به مو و دقیق مراحل بالا، یک آرایش بی نقص خواهید داشت. قبل از خرید لوازم آرایشی بهداشتی، حتما جعبه و پشت آن را مطالعه نمایید تا با پوست و اجزای بدن شما سازگاری داشته باشد و از بروز هر گونه مشکلی برای بدنتان جلوگیری شود. حتما از وجود تاریخ انقضا نیز اطمینان حاصل فرمایید.